Livets frågor

Publicerad 2015-01-20 02:45:12 i

Nu har jag snart bott tre veckor hemifrån. I en träkoja. Utan riktiga väggar och golv och utan riktig toalett. Det har varit en tid i mitt liv där jag hittat mig själv bättre än någonsin. Hittat ro, lugn och trygghet i mig själv. Hittat ro på en lugn plats. Den här tiden i mitt liv kommer jag aldrig glömma. Aldrig. Någonsin. 

Jag funderar på vad jag vill i livet. Vad vill jag göra. Har alltid älskat att stå på scenen. Höra applåder och skratt. Känna adrenalinet i kroppen innan man går ut på scen men även känslan när man står på scen och älskar det man gör. Nu har det gått flera år sedan dess och har aldrig trott jag skulle hitta något roligare. Men nu... Har jag hittat volleybollen. Men de kanske är något man tröttnar på. Svårt och tro men kanske inte är något yrke utan mer hobby. Yrkes livet? Vad vill jag? Charles sa en klok mening till mig en gång. - skaffa inte ett jobb som är det roligaste du vet. Det ska vara det näst roligaste du vet. Hobbyn ska alltid vara roligare så du har något att se fram emot efter jobbet. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela